Pagina's

donderdag 9 januari 2014

Zal ik wel, zal ik niet......



Als Foodfeester maak ik, buiten de dagelijkse heerlijkheden, natuurlijk ook van alles zelf zoals ingemaakte pepers en citroenen, hete olie en azijn, mosterd. Maar wat ik echt lekker kan maken is Mojo. Die heerlijke spaanse saus die je op vooral de Canarische Eilanden  krijgt bij papas. Papas y mojo, gerimpelde zoute aardappeltjes met een rode of groene wat pittige saus.

Zo langzamerhand hebben alle vrienden al eens een pot gekregen in plaats van het bekende bosje bloemen of de fles wijn en ook mijn pepertjes staan op menig vensterbank. Ja, ze staan er nog steeds, te mooi om aan te breken en op te maken of gewoon te pittig voor de vrienden.

De pepertjes smaken heerlijk door de salade, op een tosti in plaats van vlees, meegebakken met een eitje en zo meer. Mojo smeren we bijna overal op, vis, vlees, kip, als dip, bij een stukje stokbrood en verzin maar door.

Al eerder was er gezegd: je moet hier wat mee doen, verkopen dat spul, het is echt goed!  En nu zit ik dus: zal ik wel, zal ik niet........

Want dan moet ik ineens veel maken, en hoeveel dan, en kijken naar goedkope potjes want je wilt er ook nog iets aan verdienen, de groenteboer uitwringen voor een betere prijs of toch naar de Marokaanse super die ook geweldig spul heeft voor de helft van de prijs, ga ik toch dat kraampje bij die ene of bij die ander huren, en oh ja dat moet ook nog een beetje leuk worden aangekleed, hoe krijg ik mensen naar mijn kraampje, moet ik dan toch ook nog maar gekke soepen aanbieden of toch voor de gehaktballetjes met mojo gaan en hopen dat ze het zo lekker vinden dat ze een potje kopen, en wat doe ik als er veel over blijft want het is niet eeuwig houdbaar, naar de vrienden of naar het kerstdiner voor de daklozen, oh ja dan moet ik ook klein geld meenemen want stel dat iemand het wil kopen en die heeft alleen 100 euro, zet ik dan een bordje neer "van honderd hebben wij niet terug" of moet ik een pinautomaat hebben.................pffffffffff

Stress! Heb vannacht maar liggen draaien en ik heb wel 10000 potjes met mojo en pepers voorbij zien komen. Maar "zal ik wel, zal ik niet" is vandaag langzaam aan een "ik zal wel" geworden. Op zoek naar potjes dus en als een gek pepertjes snijden. En die pinautomaat..............daar wacht ik nog even mee!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten