Pagina's

woensdag 30 juli 2014

25 keer Jamie!


Nummer 1, juni/juli 2011, The Italian Issue! Met 90 Fool-proof recepten! Funky & chique frieten, Tapenade eieren, Crema fritta en een persoonlijke favoriet: Panzanella ontbijt! Ik viel als een blok voor dit tijdschrift, van mij, van mij, van mij!

Mijn eerste Jamie Magazine heb ik natuurlijk nog steeds, want niets gaat er weg van de man die mij heeft laten zien dat koken het combineren van smaken is, die je daarna in een gewone huis-tuin-en keukenschaal mikt, een stukje vlees erbij op een plank legt en daarna oppeuzelt met een bestek van de Ikea. En wee degene die probeert mijn plank met Jamie Magazines uit te dunnen!

Niets torentjes van.... priegelige blokjes met..... driekleurenstaafjes met een topje van.... nee! Hij houdt er net zoals ik niet van om van al die heerlijke kleine aardbeitjes eerst de kroontjes af te snijden voordat ze in je smoothie verdwijnen of om elk blaadje munt of basilicum van het takje af te halen voordat je het gebruikt. Gewoon het bovenste deel van de takjes afdraaien, fijnhakken en gebruiken. Makkelijk, simpel, pot op tafel, eenvoud, seizoenen en kijken bij de buren.
Kijken bij de buren? Ja, want ik denk dat er niet één tv-kook-persoonlijkheid is die niet altijd en eeuwig beweert dat dit zijn recept is en degene waar hij het vandaan heeft in zijn of haar waarde laat en bij name noemt.

Jamie Oliver, je houdt van hem of niet. En het mag duidelijk zijn, ik ben van het eerste type. Of het nou is om het laten kennismaken met de Engelse, Amerikaanse of andere buitenlandse keuken, zijn betrokkenheid bij kansarme jongeren die via de Fifteen Foundation worden opgeleid, het vechten voor gezonde schoolmaaltijden of het zich hard maken om obesitas te bestrijden. Wie kan nou niet van deze fanatieke Engelsman houden? Omdat hij gebruik maakt van zijn bekendheid? Waarom niet?


Nummer 11, november/december 2012, Kerst zonder stress! Gebraden kalkoen, kerstsalsa en de oh zo lekkere ultieme kaasplank. Je zou wel raar zijn als je wat anders doet!

Geen stress in de keuken, maar wel een goede maaltijd neerzetten. Toegeven die 30 minuten en 15 minuten maaltijden zijn strak, heel strak en mij lukt het 9 van de 10 keer niet, maar who cares? Ik niet en mijn "opeters" helemaal niet.


Nummer 17, september 2013, Zon op je bord! Bramenjacht, Zeeuwse kokkels en die werkelijk verrukkelijke Chocolade-chilimousse.

En een magazine vol salades om dat zomer zon gevoel nog heel even vast te houden. En dat lukt hem, ik wordt blij als ik naar de plaatjes kijk, voel de zon bijna op mijn armen branden en zie mij weer zitten op dat terrasje aan zee, voeten in het zand en de prachtigste tomaten op mijn bord. Er zijn er maar weinig die dat lukt.


En nu nummer 25, augustus 2014, Het jubileumnummer! En wat een plaatje, met natuurlijk taart (de decadente chocoladestapeltaart is hier thuis al "besteld""), jampotcocktails (wie heeft er nog glazen nodig), salade van gebakken seafood, campingrecepten, Peperonata en nog zo verschrikkelijk veel meer. En het zou werkelijk zo tof zijn als ik de avontuurlijke trip met kamperbus "neef Herbert" zou winnen.

Geen idee waar ik het over heb, neef Herbert, jampotcocktail? Dan mis je wat, dan mis je echt wat! Schiet ik door? Oordeel zelf, je kan het bomvolle jubileumnummer vanaf vandaag overal kopen. Alleen die vakantie voor twee met neef Herbert, die is voor mij........ hoop ik.

#jamieoliverjubileum
#jamiemagazine

Geen opmerkingen :

Een reactie posten