Pagina's

dinsdag 4 februari 2014

Verse vis gemarineerd in limoen


Sommige mailtjes word ik echt blij van. Zo ook van het mailtje van Aga kookhuis Jantrus in Gouda dat ik vanmorgen in mijn mailbox vond. Dat ze heerlijke dingen maken tijdens hun maandelijkse table d'hôte wist ik al. Maar tegenwoordig zie ik ook wat vaker recepten voorbijkomen op hun facebookpagina.

Een opmerking van mij dat de verse vis in limoen er erg lekker uitzag en ik het misschien een keertje wilde maken en hop een mailtje met het recept in pdf! Wat een service, super!

Markt vanmorgen, dus direct naar de visboer, een stukje verse tonijn en zalm gehaald en vanavond staat het op tafel. Zorg voor echt verse vis, juist omdat je die rauw eet! Krieltjes erbij, die ik even ga aanbakken in dezelfde limoenmarinade, een groene salade en klaar. Een heerlijk gezonde maaltijd en in een mum van tijd klaar.

Zelf ook maken? Dit is wat ik nodig heb voor 2 personen:

200 gr verse tonijn
150 gr zalm
2 limoenen
2 bosuitjes
wat koriander (geen fan van koriander, neem dan wat platte peterselie)
olijfolie
vers gemalen peper en zout

Snijd de tonijn en zalm in dunne plakjes, leg ze al op de borden, het liefst zonder dat ze elkaar teveel overlappen en zet de borden nog even in de koelkast.
Verwijder de buitenste blaadjes van de bosui en snijd de bosui in dunne plakjes en de koriander fijn.
Pers de limoenen uit en voeg langzaam olijfolie toe. het moet een wat troebele saus worden. Voeg peper en zout toe, proef! Voeg de bosui toe.

Giet de marinade over de plakjes verse vis en garneer met de koriander.

Dit gaat heerlijk smaken!

#tonijn
#zalm
#limoen


Geen opmerkingen :

Een reactie posten