Pagina's

dinsdag 12 november 2013

De markt, zo leuk!

Dinsdag marktdag! Niets zo leuk om over de markt te lopen, kijken wat er nu weer in de kramen ligt en even een praatje te maken, zelfs als het regent!

Ik weet dat niet iedereen dat zomaar even kan doen zo doordeweeks, maar als je de kans krijgt haal je groente, kaas, vis en wat je verder nog kan gebruiken op de markt. Waarom? Omdat het goedkoper is en omdat je eerlijker producten krijgt. Is het jullie ook wel eens overkomen dat je die ijsbergsla van de supermarkt toch niet weggegooid had voordat je op vakantie ging, dat je terugkwam na 2 weken en dat die salade er nog steeds zo lekker fris bij lag? Mij wel en dat kan niet goed zijn, makkelijk misschien, maar het kan nooit een gezonde ijsbergsla zijn. Met de groente die ik op de markt koop lukt me dat echt niet en zo hoort het ook. Zelfde met groente en fruit dat je in het buitenland op de markt haalt, langer dan een dag of twee en dan kan je het weggooien. Niet voor niets dat de smaak daar stukken beter is dan de watertomaten hier.
Vandaag venkelzaadjes geruild voor een zak pepernoten met de bakker en meteen even een heerlijk recept van gegrilde pompoen met venkelzaadjes bekeken. Kom daar maar aan in de supermarkt!

Vanavond geen "vers" gemaakt eten, de vriezer ligt goed vol en om weer nieuwe lekkere dingen te maken moet ik eerst andere dingen opeten. Rotolo di pasta met pompoen en spinazie uit de Jamie Magazine en nog een restje Pasta citroen, recept van mijn dochter.

Eet smakelijk!



Geen opmerkingen :

Een reactie posten