Pagina's

maandag 18 november 2013

Kookboeken vs recepten op internet

Bespaar met Jamie -
Jamie Oliver


Kookboeken vs recepten op internet

Overal heb je tegenwoordig een app van. En er zijn heel veel receptensites en apps. Als je op een site kijkt via je telefoon, krijg je vaak direct al een jubelend berichtje dat de app van die site zo geweldig is en dat je hem maar beter meteen kan downloaden. Wil je dat niet (toch eerst maar eens de site bekijken) dan moet je toch nog even de cookies accepteren, voordat je verder kan.

Via een app of via internet: je vindt dat geweldige recept! En dan gaat het bij mij als volgt: dan is de toner op van de printer of hij heeft weer een van z´n kuren zoals bij mij vaker gebeurt dan dat hij daadwerkelijk print. Dus dan leg ik mijn telefoon in de keuken en ga zo aan de slag. Prachtige uitvinding, alles bij de hand. Na verloop van tijd schiet hij in spaarmode en wordt mijn scherm zwart. Natuurlijk net op een moment dat ik de volgende stap moet weten. Met mijn handen vol met bloem of gehakt of wat dan ook, een vinger schoonmaken en de code ingeven, want ja, alles is beveiligd en beschermd. Met je vette, vieze vingers naar beneden scrollen want je was toe aan de volgende stap in het menu. Nee, niets voor mij. Heb uit pure wanhoop wel eens het laatste deel van het recept snel opgeschreven omdat ik gek werd van dat vingertje.

Nee, ik ga voor de echte #kookboeken. Met mooie foto´s, extra tips en plakblaadjes bij de recepten die ik nog een keer wil uitproberen. Je ruikt de gerechten bijna. Stapels heb ik en ik kan er niet 1 van missen. Er zijn momenten dat ik met 4 boeken om me heen zit omdat ik zeker weet dat ik dat ene recept ergens heb zien staan. Voordat ik het weet ben ik zo een uur verder omdat ik bij het zoeken natuurlijk ook weer andere heerlijke dingen tegen kom.

Je kan me niet gelukkiger maken dan met een prachtig kookboek en mijn laatste heb ik het afgelopen weekend gescoord! En meteen eruit koken natuurlijk. Een heerlijke venkelsoep met pittige wentelteefjes. En het was wederom heerlijk! Maar goed dat we vorige week de hele week "uit de vriezer" hebben gegeten, weer genoeg plek voor heel veel nieuwe restjes.



1 opmerking :