Pagina's

maandag 11 november 2013

Foodfeest

Gezond, met mate eten, sporten, ontspanning................we weten zelf echt wel wat goed voor ons is.

Waarom lukt het dan toch niet?

Druk, sportschool is (te) duur, eigenlijk wil ik vanavond dat ene programma nog even op tv zien, het regent en vooral: lekker, voedzaam eten kost veel tijd om te maken, ik heb er allemaal rare ingrediënten voor nodig. En ondertussen:

Ook mijn broekriem leek steeds een gaatje (of twee) te missen, ik voelde me steeds vaker moe terwijl ik eigenlijk niets bijzonders had uitgevoerd en mijn bloeddruk was ook vaker iets hoger dan de geleerden als goed zien.

Zo makkelijk om het aan leeftijd, drukte, kinderen of werk te wijten. Hoef je lekker niets te doen, terwijl ondertussen je lijf steeds verder groeit en je steeds minder lekker in je vel komt te zitten. En dan heb ik het nog niet eens over de rij ziekten waar je onbewust steeds meer risico op hebt.

De knop moet om, want eigenlijk willen we ons toch beter en slanker voelen, maar hoe pak je dat aan, zonder dat je calorieën blijft tellen, al je vrije tijd aan sporten opgaat, en je hoofd alleen maar met je gewicht bezig is???

Ik denk dat je dat lukt door gezond en lekker te eten. Je lijf is je dankbaar en de rest volgt dan vanzelf. Je slaapt beter, je hebt meer energie, (dus ook om meer te bewegen) en je huid gaat meer stralen.

 Kook met me mee!






Geen opmerkingen :

Een reactie posten