Pagina's

donderdag 21 november 2013

Food Markets en Festivals




Heb je op de 3e zondagmiddag in de maand eens niets te doen? En houd je van proeven, gezelligheid, muziek, een lekker drankje en een beetje hangen aan lange tafels met allemaal andere (onbekende) mensen die dat ook fijn vinden?

Food markten! En dan niet van het soort waar ik op de dinsdag mijn venkelzaadjes ruil met de bakker voor een zak pepernoten maar heerlijke probeer-markten. Waar portugese pinxto's naast de nasi van oma te krijgen zijn. Je voor 1 euro borg een wijnglas mee krijgt en je met de fles wijn in je zak van kraampje naar kraampje loopt en ondertussen bedenkt waar je het eerst van gaat genieten.

Waar niemand zeurt omdat je met z'n zessen een soepje probeert, een oestertje, een broodje wild zwijn, een stukje taart en een smoothie tegelijk voor je neus staan. De tafels staan vol met gekke oude 2e hands-dingen waar een stickertje met 1, 2 of 3 euro op staat. Vind je het mooi, dan loop je naar het verkopende kraampje toe.

Afgelopen zondag was ik weer bij het de NeighbourFood Market in Amsterdam bij de Westergasfabriek. Afgelopen zomer bijna iedere maand geweest en iedere keer was het prachtig weer. Lange tafels, gekke tafelkleden en gezellig druk. De eerste keer voor mij nu na de zomer en ondanks dat het best koud was afgelopen zondag was het weer helemaal top. Buiten brandden de vuren, stonden er toch kraampjes en zaten er zelfs mensen aan tafels, bikkels! Binnen was het gezellig en we hebben weer allemaal lekkere dingen op (voor hele leuke prijzen ook trouwens).

Binnenkort ga ik ook de Swan Market in Rotterdam proberen en de Feel Good Market in Eindhoven staat ook op mijn lijstje en er zullen er vast nog veel meer zijn of komen. Je ziet steeds meer van dit soort markten waar lokale ondernemers of mensen die gewoon van lekker koken houden hun waren uitstallen en er graag over vertellen.

Ik hoop alleen dat ze niet allemaal de 3e zondag in de maand uitkiezen als vaste dag!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten