Pagina's

donderdag 28 november 2013

En de ham is klaar!



En de weggooi-vleesthermometer werkt! Zo'n 15 minuten nadat ik volgens het recept de #ham uit de oven had moeten halen deed hij ping en knalde het groene puntje eruit. Nou wijzigen bak/braad tijden per oven en die van mij is nogal groot en heeft vaak net iets langer nodig. Dus dank je wel @superslager je hebt me gered! De ham had anders net even te kort gegaard. En? Gelukt? Ja!


Mooi roze, niet droog, heerlijke smaak en geweldige jus van de sappen met de marinade. Dat wat ik over had aan jus in ijsblokzakje gedaan, kan ik vast nog een keer ergens ingooien. En die 1,5 kilo ham? Die is echt niet op, die gaat nog gebruikt worden in een pasta carbonara en een heerlijk gebakken eitje op zondagmiddag. En als hij dan nog niet op is, al kan dat bijna niet, dan gaat het gewoon op de boterham. Met een beetje van die zelfgemaakte mosterd erop. Genieten!!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten