Pagina's

maandag 16 december 2013

Kip?



Afgelopen zaterdag staan voor de etalage van een van de nieuwe winkels in het winkelcentrum waar ik vlak bij woon, een man of 20. Nieuwsgierig als ik ben, toch maar even kijken. En het lijkt alsof iemand met een grote kwast over al het eten dat in de etalage ligt gegaan is. Het glimt je tegemoet. De sate, gemarineerde kippepootjes en -kluifjes, spareribs, het ligt er allemaal te blinken, doet bijna pijn aan je ogen. En het is goed druk, dus het zal wel goed zijn...........toch?

Iedereen moet het voor zich weten, maar ik gebruik toch liever bij gemarineerde #kip mijn eigen kruiden. Ik kan dan in ieder geval eerst de kleur van het vlees dat eronder zit zien. En het zal een stuk minder zout zijn. Moeilijk? Nee echt niet. En het kost ook echt geen uren meer. Wat venkelzaadjes, paprikapoeder, olijfolie, zout, peper, knoflook in een bak, kip erdoorheen, klaar! Iets pittiger, dan wat cayennepeper erbij. Of nog makkelijker, insmeren met mosterd.

En als je dan toch zo goed bezig bent, loop dan even langs de poelier en laat de plofkip bij de super liggen.


Geen opmerkingen :

Een reactie posten