Pagina's

maandag 2 december 2013

Net #Chili con carne



Hoe liep het "wat-zullen-we-vanavond-nou-weer eten" proces vandaag nou eigenlijk? Het begon zo: 

Kind om 9 uur vanmorgen nog niet gehoord, toch even checken of ze al wakker is. Mmmmm kind heeft behoorlijk pijn bij plassen (al een paar dagen, dus wacht met zeggen tot maandagmorgen.......), dus met potje geel vocht richting huisarts en ja, kind heeft blaasontsteking. Nu heeft ze dat al eerder gehad toen ze een stuk jonger was en toen kon ik nog sinaasappels en mandarijnen geven en dreigen dat het anders nooit meer overging. En kon ze met alle knuffels naar het toilet omdat ze zo verschrikkelijk zielig was. Nu gaat dat niet meer helaas.

Het is altijd een lastige eter geweest en die sinaasappels krijg ik er niet meer in, laat staan cranberries. Misschien in een smoothie, maar dan moet er ongeveer een pond aardbeien in zitten om een beetje de smaak te verbergen. Even snel een van mijn receptenboeken gecheckt waar overzichtelijk alternatieven in staan. En paprika en pepers staan ook in het rijtje. Ondertussen was ik even blogs aan het langslopen en er was net een heerlijk recept gepost bij  +Lekker Tafelen . Een heerlijke chili con carne. Mooi! Paprika, pepers, avocado/tomaten salade erbij, klaar! Paprika vindt ze heerlijk!

Recept even goed doorgelezen en schrik..... 8 uur stoven in de oven, een nacht in de marinade. Nou vind ik het heerlijk dat perfect gestoofde vlees dat uren in de oven heeft gestaan, maar dat ging vandaag niet meer lukken. Ik heb hem dus als basis gebruikt en er mager gehakt en cannellinibonen bij gedaan die ik toevallig nog in blik had staan (een nachtje bonen weken ging ook echt niet meer lukken).  Wat gespeeld met de kruiderij, sommige dubbele hoeveelheid, drupje kaneel erbij, laurier eruit, wortel of 2 erbij en met een half uurtje klaar! Top recept als je niet een zakje mix "chili con carne" wilt gebruiken omdat er toch wel heel veel zout in zit of andere dingen die ietwat onduidelijk zijn of net dat zakje vergeten was mee te nemen bij de super. Zelf proberen? Klik op deze link


En het kind en de extra vitamine C? Gelukkig, ze vind bosbessen wel lekker!


1 opmerking :