Pagina's

dinsdag 3 december 2013

Komt ze weer met die #ham......


Tja, ben ik weer met de ham. Nooit gedacht dat ik daar zo lyrisch over kon doen, want daar neigt het nu toch wel een beetje naar. Maar het is onschuldig, ik sta nog niet op het station die heerlijke ham uit te delen met een spandoek om m'n nek: proef de ham!


Maar dit is voor nu de laatste keer. Want hij is eindelijk op, 1,5 kilo ham schoon op! Daar hebben we dan wel bijna een week over gedaan, maar goh wat hebben we er heerlijk van gegeten. Het begon met de pure, in de oven gegaarde ham. De dag erna eieren met ham, van die dikke schots en scheef gesneden plakken. En niet drijvend in het vet, dus na de omelet niet zo'n vette smaak in je mond.
En de foto is natuurlijk niet door mij genomen, wie neemt er nou een foto van z'n gebakken eitje? Maar het zag er wel zo uit, echt.

Daarna een keertje tagliatelle met blokjes ham, champignons, knoflook, parmezaan en een beetje kookroom, mmmmmmm. Ook weer heerlijk, sorry......
En vanavond het laatste stuk in blokjes gesneden voor een pasta uit de oven, gemaakt met het restje chili van gisteren, wat extra passata, een lading basilicum en oregano en een schepje suiker. Heerlijk.................
Oh, tussendoor natuurlijk wat stukjes gesneden en met de vorige week gemaakte mosterd lekker weg gehapt bij een wijntje, je begrijpt......heerlijk!



Begrijp je nu waarom lyrisch? Mik een ham zo'n anderhalf-twee uur in de oven met een lekkere marinade en je kan dagenlang heerlijk eten. Hoezo ik heb geen tijd om te koken???????

Geen opmerkingen :

Een reactie posten